söndag 6 september 2015

Sy: Vit basic top

Det har inte blivit mycket sytt under semestern. Varje gång jag satt mig vid maskinen hände något. Under veckoslutet tog jag mig i kragen och satte igång. Först vägrade nålen fungera på symaskinen, så bytte den. Liten grej. Sen lossnade en skruv medan jag sydde med overlocken, så det blev att skruva fast den och en skiva igen. Sen slutade bara overlocken fungera. Men, jag fick sytt en vit top åt mig. Enkel modell, utan skilda ärmar. Modellen är en sådan att den lite skruttar sig vid armarna, men det stör inte då tanken är att ha den med en kavaj och modellen är bekväm. Har sytt klännigar med motsvarande ärmar. Den här sydde jag utan mönster.


 Viktigaste målet var att få bort det lilla hindret att sy som byggts upp efter en längre paus. På sybordet ligger många nålade plagg och väntar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...