onsdag 26 februari 2014

DIY: Måla ränder på tyg

Då vi äntligen fått ny el till huset, men ännu inte fått vår elmontör att koppla den, är hela källaren mörk. Övre våningen lyser vi upp med hjälp av förlängningssladdar och golvlampor. Tyvärr räcker det dock inte till hela huset. Min fina syhörna får alltså vänta en liten tid. Istället har jag sysselsatt mig med att sticka och måla tyg.



Det här projektet hör troligtvis till kategorin "sku det inte ha varit lättare att köpa det från butiken". Så är det egentligen med ganska många projekt. Men, lite roligt var det att få pröva på att måla på tyg och ännu roligare skall det bli att få sy något av det. Slutresultatet skall bli en korvdyna till gossens säng. Självmålade ränder känns lite mera levande, speciellt som de är av olika bredd. Riktigt nöjd med slutresultatet även om det såg ganska hopplöst ut efter allt tejpande.


Använde mig igen av den blåa maskeringstejpen. Har köpt en hel hög av den för framtida bruk. Fortfarande drömmer jag om att hitta en billig, vit trasmatta att måla en bilbana på. Kanske jag får hålla utkik på olika lopptorg på nätet. Färgen är vanlig textilfärg. Typiskt nog, räckte den inte riktigt till slut. En rand till hade jag gärna målat. Korvdynan får alltså bli något kortare än planerat. Målade med en skumgummipensel, motsvarande som den jag använde då jag målade krittavlan. Nu skall tyget ännu strykas och tvättas. Hoppeligen håller färgen det den lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...