onsdag 8 januari 2014

Fölisön en regnig vinterdag

Det har varit en regnig vinter, så det har inte blivit så mycket av att vara ute. Kommer ihåg att många vintrar var sådana då vi var något yngre, så får hoppas att nästa år är lite bättre. Kanske det hinner ännu? Mycket spännande saker händer ute i rymden som säkert har effekt på både väder och vind. Hjälper dock inte att grubbla på det utan göra det bästa av det vi får i år.



Vi tog alltså oss i nackskarven. Då en kompis föreslog träff, valde vi att ta en promenadtur runt Fölisön istället för någon närbutik. Hon packade med knackkorvar, kaffe, jag kryddor och tändmaterial. Tur nog fanns det färdigt en brinnande grill, så vi fick snabbt i oss mat då hungern kom. Riktigt roligt att äta ute med barnen, men tur var det att vi hade med oss filtar och annat att sitta på. Med mig hade jag cykelvagnen, då man aldrig vet om barnen orkar gå. Alla fåglar och ekorrar fick dock barnen att gärna röra på sig. Helt perfekt promenadställe för mina små fågelälskare. Vagnen kom dock till nytta, då hunden började frysa under kaffepausen. Hon fick äta sin knackkorv i skydd av väder och vind.




Fölisön har nog en massa fina gamla hus. Har senast läst skyltarna då vi besökt området i skolåldern. Lite hann vi studera området, men kanske det får vänta till bättre väder. Min nya kamera kunde jag dock inte låta bli att lite pröva. Bilderna är tagna med en en Canon PowerShot S110 köpt från Scandinavian Photo ( ja eller julgubben berättade att han köpt den därifrån). Han var riktigt nöjd med servicen ;) Nu gäller det att lära sig använda kameran. Den ryms bra i fickan, vilket var kriterie nummer ett. Batteriet är jag tvungen att ladda ganska ofta, men så använder jag den en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...