fredag 3 januari 2014

DIY: Luciakrona

Tösen blev väldigt förtjust i Lucia då vi var in till centrum och såg henne åka förbi i hästkärra. Ända sedan dess har hon talat om att hon vill vara Lucia. Vi har en gammal krona på lande, men den saknade tyvärr lampor så det blev att fixa en ännu så här efter jul och nyår. Hon har sprungit omkring med den sedan dess, så tror det var värt det. Idag var hon bl.a. på café med kronan på huvudet.



Köpte lite tjockare piprensare (chenille stod det på paketet) i grönt och vitt. Med den gröna formade jag en ring och de vita tunnade jag av med en sax för att forma ljus. Tösen målade lågorna med en orange textiltusch. Dessutom skalade jag nedre kanten av ljusen för att kunna vira den runt kransen. Därefter snurrade jag ännu lite mera grönt runt ringen för att få ljusen att hållas rätt. Tösen tillade ett guldband som jag tycker passar riktigt bra in i helheten. Jag tror vi får köpa lite mera grönt, för det önskas en blommig krans till nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...