onsdag 8 januari 2014

DIY: Blomkrans åt barnen

Så kommer sommarinlägget jag lovade igår. Då barnen börjat leka en hel del med våra utklädnadssaker, känns det viktigt att hitta på pysselprojekt som lämpar sig för leken. Speciellt viktigt är det att ha barnen med, så att det inte är som alla dem som man kan hitta på hyllan.

Köpte lite mera chenille (piprensare) och virade den här gången dem två varv runt. Tösen fick själv måtta ut storleken. Så klippte jag ut blommor i rosa filt medan tösen valde pärlor och sydde fast dem i blommorna. Tösen hann sy så många blommor att vi får laga två kransar till åt två kompisar. Då tösen var lessen över att dagis skulle börja och lade sig med gråten i ögonen, överraskade jag henne med lite silverrosetter på kransen. Lillebror fick en krans med rött glitter som små bär här och var, så tösen ville även ha något som glittrar.



Blommorna är fast sydda och knutna mellan järntrådarna. Placerade allt mera mot yttre kanten för att de skall synas då den sitter på huvudet och för att pärlorna inte skall fastna i håret. Tror jag skall tillägga lite lim med en limpistol för att ankra dem bättre så att de inte flyttar plats allt för mycket. Så vilt som den varit med de senaste dagarna, så ser den inte precis lika fager ut mera som efter att jag lagat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...