lördag 16 november 2013

Salladsbestick i teak

Plockade fram ett urgammalt projekt och "slutförde" det äntligen. Helt färdiga kan man inte kalla dem, då jag inte orkade slipa dem värst vackra. Men, egentligen stör det inte alls. De får vara lite ojämna, syns i alla fall att de är hemgjorda ;)

Påbörjade projektet före barnen och cirklade ut passliga bitar på svärmors stuga. Med bänkborrmaskinen gjorde jag de sista gluggarna. Lämnade kvar allt utom utkarvande av bokstäverna. Länge var dremeln sönder, så det blev inget av projektet. Nu passade jag på då jag stötte på projektet och hittade vår nya dremel. Lite mera passande bett och en spännbänk skulle ha gjort det lättare. Höll i dem i ena handen ovanför lavuaren och formade med dremeln i andra handen. Helt tillräckligt bra. Roligt verktyg att leka med. (På mellersta bilden är besticken våta, så texten syns bättre).



Fick en del damm i ögonen då jag inte hade skyddsglasögon på mig. Var dock värt det.

Ett annat projekt jag gärna skulle åta mig är att skära ut t.ex. bokstäver i trä. Ännu har jag dock inte vertyget för det, men det finns på min julklappsönskelista. Får alltså nöja mig med Bauhaus fina version i form av en bricka. Den blir bra för glögglas på julen eller annat gott på Ny Året.



Nu skall jag försöka hinna rusa till Hongkong och köpa en vaxduk. Bordet håller på att förstöras då vi pysslar på det konstant. Speciellt lillgossen vill gärna stämpla lite på bordet med. Får tvätta det hela tiden och ändå ser det flammigt ut. Har ännu inte skyddat det med olja och det märks. Får se om jag hinner få foten i genom dörren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...