tisdag 26 november 2013

DIY: Rendyna till julen

Spännande att se vad det blev av det här projektet. Får se om färgen sugs upp eller inte. Materialet är inte riktigt menat för ändamålet och så tvättade jag inte dynan före jag tryckte på den. Var dock ett roligt projekt och värt testandet. Dynan är alltså köpt från Ikea som helvit. Idén kom lite extempore då jag gick omkring där, så kunde helt enkelt inte vänta med att först tvätta och torka underlaget. Fint blev det, så kanske man helt enkelt bara inte får sitta på den ;)

 

Började med att rita en ren på ett smörpapper. Själv ritade jag med fri hand, men ett smörpapper för det även lätt att kopiera ett färdigt mönster. Därefter fyllde jag pappret med blå målartejp. Sedan vände jag på pappret för att klippa ut enligt linjerna. Tejpen lossnar lätt från smörpappret, så efter klippandet var det bara att föra över den på tyget. Väldigt enkelt sätt att göra en simpel schablon. Använde en stämpelfärg som jag hade färdigt hemma, så det var lite knepigt att föra över färgen. Fick ta en pensel till bruk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...