torsdag 25 juli 2013

Tygfåglar försök 1

Då jag tänkt inreda barnens rum med fågeltema i ganska ljusa färger kräver rummet lite uppiggande färgdetaljer. Hittade ett mönster för tygfåglar som jag inte kunde låta bli att pröva. Tanken är att köpa en lite fågelbur, tillägga indirekt ljus och ha en passande nattlampa åt barnen med tygfåglar i. Köpte lite granna tyger från Menita. Idén tycker jag blev lyckad, men mönstret kräver lite justering. Då det hade lite onödigt små sömsmånar, ville tyget rispa upp sig. Näbben är lite onödigt krokig och magen kunde vara lite rundare jämfört med halsen. De såg finare ut på sidan jag hittade mönstret på. Kanske jag inte följde linjerna tillräckligt noga? Tyvärr har jag bara länken till själva mönstret, så kan inte visa hur de såg ut. Efter en modifiering av mönstret kunde jag även sy lite domherrar i rött och grå-svart till julen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...