torsdag 28 juli 2011

Dynor av kökshanddukar

Då jag såg dessa kökshanddukar i Ikea blev jag genast förtjust, men köpte dem inte då färgerna var helt fel för vårt kök. De finns i beiget, rosa och ljusblått, men tyvärr inte i grått.



I sovrummet var dock färgen lämlig, då jag inreder i vitt, beiget och gammalrosa. Materialet är en blandning av linne och bommul, så det lämpar sig bra som tyg till annat. De lilla romantiska på handdukarna passar bra ihop med mitt lapptäcksöverkast som jag redan sytt en tredjedel på. Knapparna handlade jag från Kretonki och sömmarna av handdukarna utnyttjade jag så långt jag kunde, så det var ett ganska snabbgjort projekt. Svårast var att bestämme ifall dynorna skulle bli identiska eller olika. Nu blev de olika.





Sovrummet kommer att få mycket nytt i framtiden, då vi även skaffat delar för att laga lampor av två Alko-flaskor i beiget. Lampskärmen blir av ett av tygen från lapptäcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...