lördag 30 april 2011

Uppgrävt och odlat

Vi besökte odlingsplätten med min far, man och tös. De grävde och jag såg på. Fin arbetsfördelning, även om jag kände mig ganska onödig. De ville inte låta mig gräva, för att undvika för tidig förlossning. Marken på odlingsplätten är väldigt lerig, så det var tungt arbete. Vädret hade vi dessutom otur med. Först sken solen, sen kom det stora hagel och sen ösregnade det. På grannplätten arbetade två par, så jag fick sitta med kvinnorna i bilen medan männen arbetade på. Fick planterat lite sallad, spenat och salladslök. (Bilden är lite dålig, då den är tagen med en telefon)



Relaterade länkar:


Trädgrådsfix (26.04.2011)
Söndagmorgon var tösen ännu i dåligt skick, men plötsligt efter dagssömnen mådde hon prima. Vi for på en liten cykeltur och såg på min man fixa på segelbåten med sina syskon. Snart är den färdig att lägga i havet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...