måndag 18 april 2011

Terrassen i bruk

Härligt när sommaren närmar sig. Vi hade min mans familj på besök på söndagen, så vi passade på att äta ute på terrassen. Min mans syster hämta med sig en citronpaj, min svärfar lite Ellen Svinhufvud tårta och själv plockade jag fram lite muffinsar ur frysen och bakade ett bröd som vi åt med mozzarella, basilika och tomat.





Serverade även ett rosmarin-vitlöksmargarin jag lagat. Det blev inte riktigt tillräckligt bra mixat, men smakade riktigt gott. Satt färsk rosmarin och ett par vitlöksklyftor i olja för ett par veckor och rörde ihop det med smör.




Vi hade tur med vädret, då solen gassade hela tiden. Gården är snart tom på snö. Lite fanns det dock kvar, som lilltösen och hunde kunde njuta av. Min man piffade upp gården med lite praktiska detaljer inför kalaset. Jag kunde ta det lugnt, då han lagat en port, så att både hund och dotter hölls snällt på egen gård. Dessutom köpte han ett parasoll, så att maten hölls i skick och jag likaså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...