onsdag 6 april 2011

Sommartäcke åt tösen

Är så jätte tacksam för det här täcket. Stort tack till en kompis mamma för hjälpen med broderandet!

Min tös har hittills vägrat sova med något annat täcke än en bebifilt köpt från Lindex. Min vision var att sy ett liknande täcke i vitt, med tösens namn på i grått och eventuellt gråa kanter. Köpte jenkkicollegetyg från Eurokangas. Då tyget var värdefullt ville jag inte sy namnet för hand. En kompis mamma har en symaskin (som jag gärna hade hemma på mitt arbetsbord) som broderar texter och bilder enligt vektorbilder. Hon var supersnäll och broderade tösens namn på täcket med den. Sydde fast kanterna en kväll och nu är täcket äntligen i bruk. Tösen satt sött och läste bok inlindad i täcket på kvällen och sov nöjt med det på natten. Skönt att ha ett täcke som täcker fötterna och framför allt duger åt tösen.



Det är förresten svårt att fotografera vita föremål, så som tyger, i gul belysning då det skymmer, utan att ha en helt missfärgad bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...