söndag 24 april 2011

Påsk och pasha

Vår påsk blev lite annorlunda än vi planerat, då tösen spydde ut det första påskägget hon satt i sig. Hon var trött hela påsken och vill främst sova. Var man ute på gården bad hon om att få sätta sig i barnvagnen.



Det blev alltså varken målande av påskägg eller något annat, men lite gott hann jag laga. Prövade Matklubbens pasharecept. Då jag inte gjort sådant tidigare, valde jag att pröva på två olika sätt att låta pashan rinna av. Halva satsen satt jag in i ett traditionellt kaffefilter och andra halvan torkade jag i ett durkslag med en duk under. Båda blev riktigt lyckade. Största skillnaden var egentligen möstret. Den senare kanske blev lite torrare då duken sök upp all fukt. Bjöd på den första åt min mans gäster och den senare hade min man korkat på natten. Allt för illa kan de alltså inte ha smakat...






Besökte även Lahtis på lördagen, med fast beslut att komma tillbaka på sommaren. Utbudet i tygbutikerna var mycket bättre. Köpte dock inget annat än en trådrulle, då vi inte hade tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...