onsdag 27 april 2011

Omlottsrock i brunt

Sydde en omlottsrock i brunt canvas bommullstyg. Som foder valde jag ett matchande brunt bommullstyg med vita prickar på. Mönstret tog jag från en gammal Moda tidning jag lånat av en kompis. Ursprungliga versionen såg dock lite annorlunda ut. Ändrade på huvan, bältet och gjorde den mera åtsittande. Dessutom tillade jag ett foder då ursprungsversionen var designad för filttyg. Omlottsrockar är praktiska då magen växer och ser ännu bra ut efter att man återgått till lite normalare storlek.



Relaterade länkar:


Besök till Kangastukku (16.04.2011)
Besökte Kangastukku med min mor och kom med en hel del projekt. De gamla är inte ännu färdiga, men ville sy en rock åt mig nu genast, så de gamla projekten får lite vänta. Rocken blir en omlottskappa, så den lär bli bra nu...

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...