lördag 9 april 2011

Äntligen vår

Har sett på svenska bloggar som redantycks ha våren i full rulle och väntat på att kunna säga samma sak. Nu äntligen har det varit en superfin vårdag med värmande sol och kvittrande fåglar. Vi tog en långpromenad med snubben och satt efter det ute och njöt på terrassen medan tösen sov dagssömn. Jag lånade en hel del böcker från bibban igår, så har slukat i mig information om lappteknik, tygtryck och pyssel. Det var så varmt på terrassen att min man kunde sitta utan skjorta. Jag höll tröjan snällt på för att inte kyla magen. Solglasögon var ett måste. Tankar om att sy madrasser till vårt terrassmöblemang börja vakna i min hjärna.



Medan jag latade mig i solen var min man flitig och skyfflade bort lite mera snö från terrassen. Nu är det endast 30 cm täckt, så det är nästan färdigt. På gården börjar även synas lite gräs. Staketen och buskarna ser ut att ha tagit stryk av alla snömängderna.




Min man passade även på att slipa och måla om en del av trappräcket. Han hade hittat en passande blå färg i någon järnaffär på rabatt. Nyansen är väldigt lik den gamla. På bilden är det närmare räcket omlagat och det bakre ofixat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...